Last chance to enter the ‘EGBC 2015 Awards’ recognising excellence in sustainability initiatives

Marie Helene Westholm-Knebel Press Release

  • Last date for submissions is February 19, 2015, 5pm (UAE time)
  • Emirates Green Building Council Awards records strong response from the MENA region
  • Awards to be presented in seven categories including special honour for exceptional student research work around green building

 

Dubai, UAE; February 4, 2015: Emirates Green Building Council (EmiratesGBC), an independent forum aimed at conserving the environment by strengthening and promoting green building practices, has recorded strong interest for its EGBC 2015 Awards that honour excellence in sustainability initiatives. Organisations and individuals from across the Middle East and North Africa region can submit their entries until February 19, 2015 at 5pm (UAE time).
Following the strong response to the first two editions of the Awards, this year’s EGBC Awards will include four new additional-subcategories within the Green Building of the Year Award, to highlight the efforts by the different types of buildings and sectors to green their facilities and operations.

 

Saeed Al Abbar, Chairman of EmiratesGBC, said: “The positive response received to the EGBC Awards demonstrates the increasing interest across the region in promoting green and sustainable building initiatives. The Awards represent a key programme by EmiratesGBC and play a pivotal role in our strategy to encourage the implementation of sustainable practices across the construction and building industry.”

 

The six main categories of the EGBC 2015 Awards are: Green Facility Management Organisation of the Year, Green Building Material/Product Award, Green Building System Award, Green Building Research Award, Training Initiative of the Year; and Green Building of the year. The honour of Green Building of the Year will be presented in four new sub-categories this year including Green hotel, Green School, Green Commercial Building and Green Residential Building.

 

A special Dr Owainati Award for Students, sponsored by EmiratesGBC co-founder Dr Sadek Owainati, will also be awarded to a UAE university student for exceptional research work on a subject related to green buildings in the Middle East. To qualify for the Dr Owainati Award for Students, the research topic must be directly applicable to green building design, technology, construction or operation with emphasis on its applicability in the MENA region.

 

More details on fees, application form and guidelines are available on the EmiratesGBC website (www.emiratesgbc.org/awards ). For details, email: egbcawards@emiratesgbc.org. The award winners will be announced at an Awards ceremony in May this year.

-ends-

 

Note to Editors

 

About Emirates Green Building Council:

The Emirates Green Building Council (EmiratesGBC) was founded in June 2006, and became the 8th full member of the World Green Building Council in September 2006. EmiratesGBC is an organization that promotes and educates on green issues in the built environment and is the official body for the UAE endorsed by the World Green Building Council. EmiratesGBC currently has around 260 members in the UAE which represents 1000s of individuals interested and involved in Green Building in the UAE and the region. In addition, EmiratesGBC members receive discounts on a number of programmes such as those related to conferences, seminars, training and green building events.

 

For further information, please contact:

Kelly Home / Sonia Blanco

ASDA’A Burson-Marsteller

+9714 4507600

kelly.home@bm.com / sonia.blanco@bm.com


  • آخر موعد لتقديم المشاركات 19 فبراير 2015 عند الساعة 5 مساءً بتوقيت الإمارات
  • الجوائز في سبع فئات، وتكريم خاص لأحد الأعمال البحثية الطلابية المتميزة حول الأبنية الخضراء

 

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 4 فبراير 2015: شهد “مجلس الإمارات للأبنية الخضراء”، المنتدى المستقل الذي يهدف إلى الحفاظ على البيئة من خلال تعزيز وتشجيع الممارسات المتعلقة بالأبنية الخضراء، اهتماماً كبيراً  بجوائزه لعام 2015 والتي تهدف إلى تكريم التميز في مبادرات الاستدامة، مشيراً إلى أن الأفراد والمؤسسات من مختلف أرجاء منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا يمكنهم تقديم مشاركاتهم حتى 19 فبراير 2015 في تمام الساعة 5 مساءً بتوقيت الإمارات.

وفي أعقاب الاستجابة القوية التي شهدتها الجوائز في عاميها الأولين، سوف تتضمن جوائز “مجلس الإمارات للأبنية الخضراء” لهذا العام أربع فئات فرعية جديدة ضمن فئة “أفضل مبنى أخضر للعام”، في خطوة تهدف إلى تسليط الضوء على مختلف أنواع المباني والقطاعات التي بإمكانها تعزيز مستويات الاستدامة في منشآتها وعملياتها.

وفي هذا السياق، قال سعيد العبار، رئيس مجلس إدارة “مجلس الإمارات للأبنية الخضراء”: “تعكس الاستجابة الإيجابية التي شهدتها جوائز ’مجلس الإمارات للأبنية الخضراء‘ الاهتمام المتزايد عبر أنحاء المنطقة للترويج لمبادرات الأبنية الخضراء والمستدامة. وتمثل الجوائز برنامجاً رئيسياً يضطلع به المجلس ويلعب دوراً محورياً في استراتيجيتنا لتشجيع تطبيق أفضل ممارسات الاستدامة في قطاع الإنشاءات والمباني”.

 

وسوف يتم تقديم “جوائز مجلس الإمارات للأبنية الخضراء” لعام 2015 في 6 فئات رئيسية تشمل: “جائزة أفضل مؤسسة لإدارة المرافق الخضراء” وتُمنح لمؤسسة متخصصصة بإدارة المرافق في دولة الإمارات على التزامها بمعايير الاستدامة؛ “جائزة مواد/منتجات الأبنية الخضراء” والتي يتم منحها تقديراً للإطلاق الناجح لمواد أو منتجات أو مكونات البناء التي تتوافق مع مبادئ الأبنية الخضراء في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا؛ “جائزة أنظمة الأبنية الخضراء” التي تُعطى لأفضل نظام بناء يوفر حلاً أكثر استدامة في إنشاء الأبنية الخضراء مقارنة بأساليب البناء التقليدية؛ “جائزة أبحاث الأبنية الخضراء” والتي يتم منحها تقديراً للأبحاث التي تساهم في تأسيس بيانات يمكن الاعتماد عليها في مجالات جديدة لم يتم التطرق إليها من قبل وتتعلق بأداء الأبنية الخضراء؛ “جائزة أفضل مبادرة تدريب للعام” لتكريم أفضل مبادرة تدريب في مجال الاستدامة بمنطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا؛ “جائزة أفضل بناء أخضر للعام” ويتم منحها للبناء الذي استخدم أعلى معايير الاستدامة، وتضمن أساليب مبتكرة في التصميم والعمليات في مراحل إنشائه واستكماله في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، على أن يتم تقديم جوائز في 4 فئات فرعية لهذه الجائزة هذا العام، تتضمن الفندق الأخضر، المدرسة الخضراء، البناء التجاري الأخضر، والبناء السكني الأخضر.

 

كما سيتم تقديم “جائزة الدكتور عويناتي للطالب المتميز” برعاية الدكتور صادق عويناتي، المؤسس المشارك في “مجلس الإمارات للأبنية الخضراء”، لأحد الطلاب الجامعيين في دولة الإمارات المشاركين تقديراً لأحد الأعمال البحثية المبتكرة حول موضوع يتعلق بالأبنية الخضراء في الشرق الأوسط. ويتطلب التأهل لهذه الجائزة أن يكون البحث الذي أعده الطالب قابلاً للتطبيق المباشر في تصميم وتكنولوجيا وإنشاء وتشغيل المباني الخضراء، مع التركيز على إمكانية التطبيق ضمن منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.

ويمكن للمهتمين بالتعرف على رسوم وشروط المشاركة زيارة الموقع الإلكتروني الخاص بـ”مجلس الإمارات للأبنية الخضراء www.emiratesgbc.org/awards، كما يمكن الاطلاع على المزيد من المعلومات من خلال التواصل على البريد الإلكتروني egbcawards@emiratesgbc.org. وسيتم الإعلان عن الفائزين خلال حفل خاص يقام بهذه المناسبة في مايو من العام الجاري.

-انتهى-

ملاحظات للمحررين

نبذة عن “مجلس الإمارات للأبنية الخضراء”:

تأسس “مجلس الإمارات للأبنية الخضراء” في يونيو 2006، وأصبح في سبتمبر 2006 العضو الثامن الذي ينضم إلى “المجلس العالمي للأبنية الخضراء”. ويسعى المجلس لدعم القضايا البيئية المتعلقة بالأبنية المستدامة، وهو المنظمة الرسمية المعتمدة من قبل “المجلس العالمي للأبنية الخضراء” في الإمارات العربية المتحدة. ويضم “مجلس الإمارات للأبنية الخضراء” حالياً نحو 260 عضواً في الإمارات العربية المتحدة والذين يمثلون آلافاً من الأفراد المهتمين والفاعلين في مجال الأبنية الخضراء في الإمارات والمنطقة. وبالإضافة إلى ذلك، يتلقى أعضاء “مجلس الإمارات للأبنية الخضراء” حسومات على عدد من البرامج ذات الصلة مثل المؤتمرات والندوات والدورات التدريبية والفعاليات المتعلقة بالأبنية الخضراء.

للمزيد من المعلومات يرجى الاتصال بـ:

كيلي هوم / سونيا بلانكو

أصداء بيرسون مارستيلر

هاتف +9714 4507600

البريد الإلكتروني kelly.home@bm.com/ Sonia.blanco@bm.com